Nawigacja
Artykuły » WIEDZA PODSTAWOWA » REGULAMIN 2012/13 _ wersja robocza
REGULAMIN 2012/13 _ wersja robocza
1.Główne zasady.

1.1. Kolejka: trzy rzuty zawodnika. Wszystkie lotki muszą być rzucone w kierunku tarczy ręką zawodnika. Zawodnik może zrezygnować z rzutu (kolejki) naciskając przycisk „start – zmiana”.
1.2. Lotki: wszyscy posiadają lotki, które muszą posiadać elastyczne końcówki, długość nie przekraczającą 16,8 cm i wagę max.18g (+/- 5%).
1.3. Automat. Środek tarczy znajduje się na wysokości 1,72m, odległość od centrum tarczy po przekątnej do podłoża wynosi 2,93m. Segment pola „20” jest koloru niebieskiego, a kolory sąsiadujących pól naprzemiennie niebieskiego i czerwonego.
1.3.1. W zewnętrznym pierścieniu tarczy punkty liczone są podwójnie, w wewnętrznym potrójnie, środek niebieski ma 25 pkt., czerwony – 50.


2. Podstawowe zasady.

2.1. Zawodnik podczas rzucania stoi przed linią rzutu.
2.2. Każdy zawodnik w kolejce wykonuje maksymalnie trzy rzuty.
2.3. Mecze ligowe rozgrywane są z ograniczeniem kolejek dla wszystkich klas do 20.
2.4. Za sprawdzenie ustawienia elektroniki sprzętu sportowego odpowiada zawodnik rzucający, on też ponosi konsekwencje błędnego ustawienia. Lotka trafiająca w tarcze przed uaktywnieniem elektroniki jest ważna, lecz do wyniku meczu zaliczana jest za 0 (zero) punktów. Nie oznacza jednak końca kolejki. Po zauważeniu błędu rzucający ma prawo przełączyć elektronikę tarczy po pierwszym, czy nawet drugim rzucie i kontynuować kolejkę. Nie wolno mu jednak wyjąć rzuconych na nie przełączoną maszynę lotek - wyjecie lotki oznacza zakończenie kolejki i odbiera prawo do następnych rzutów w tej kolejce. Od tej zasady jest możliwość odstąpienia za zgodą i na warunkach uzgodnionych z pokrzywdzonym zawodnikiem.
2.5. Jeżeli zawodnik przełączy elektronikę w sposób odbierający przeciwnikowi kolejkę rzutów lub przy wyciąganiu lotek po oddanych rzutach dobije sobie lub przeciwnikowi punkty, przegrywa leg (zasada tyczy się głównie Mistrzostw, w lidze zaleca się chłodną głowę i grę Fair).
2.6. Każdy mecz jest rozgrywany do dwóch wygranych legów. Każdy leg musi być rozstrzygnięty. (W przypadku, gdy gra nie została zakończona w przewidzianej ilości rund lega wygrywa zawodnik, który wygra rzut o środek. Pola bull i bullseye nie są równorzędne, zasada opisana w pkt 6.2 tego regulaminu)
2.7. Zabronione jest powtarzanie rzutów czy dobijanie lotki.
2.8. Zawodnik akceptuje punkty pokazane przez automat. W przypadku utkwienia lotki w tarczy i nie zaliczenia jej przez automat ani punktów, ani rzutu, rzut także przyjmujemy jako ważny. JEDYNYM WYJĄTKIEM od tej reguły jest sytuacja, w której lotka nieuznana przez automat jest lotką kończącą grę (lotka musi być wbita w segment). Jednakże nie może to być pierwsza lotka z kolejki, gdyż nie można wtedy stwierdzić, czy zawodnik nie wykonał przypadkiem rzutu przed przełączeniem kolejek (no chyba, że obydwie drużyny są w 100% pewne, że tak było, to leg można uznać za skończony).


3. System rozgrywek ligowych.

3.1. Liga podzielona jest na następujące klasy: C - 501 singiel out, B - 501 master out, B PRIX - 501 double out - w rundzie wiosennej(odpowiednik klasy A).
3.2. Każda drużyna rozpoczyna swą grę w klasie C, poprzez awans może osiągnąć klasę B i B PRIX.
3.3. Klasa B i C rozgrywa mecze wg ligowej karty punktacyjnej, zamieszczonej na stronie www.dart.org.pl
3.3.1. W rundzie wiosennej klasa B PRIX rozgrywa mecze wg nowej karty punktacyjnej, tzn. po pierwszych singlach dochodzą 2 mecze Crickiet (klasyczny - wygrywa ten kto szybciej zamknie wszytskie pola. W przypadku nie zakończenia gry w regulaminowej liczbie kolejek, wygrywa zawodnik, który ma więcej zaliczonych sektorów.

3.3.2. Finał (mistrzostwa) rozgrywany jest wg rozpiski mistrzowskiej 2single, 2deble, 2single, Team
3.3.3. Jeżeli którakolwiek drużyna z 2-ki odstąpi od gry w finale, automatycznie do tej rozgrywki awansuje kolejna drużyna w danej grupie
3.4. Każdy sezon trwa rok i jest podzielony wg klas rozgrywkowych na:

KLASA B
- Klasa B zostanie utworzona z klasy A i B wg tabeli z sezonu 2011/2012. Klasa A zostanie rozdzielona do grup B1 i B2.
W klasie B przydział do grup nastąpi na podstawie publicznego losowania podczas zebrania kapitanów zainteresowanych drużyn.
- tak utworzone grupy B1 i B2 rozegrają 2 rundy: mecz i rewanż (tzw. runda jesienna)
- za wygrany mecz drużyna otrzymuje 2 pkt., remis 1 okt., przegrana 0 pkt.
- po zakończeniu rundy jesiennej drużyny zajmujące miejsca 1-4 w grupach B1 i B2 utworzą klase B PRIX, pozostałe drużyny utworzą klasę B - system rozgrywek B i B PRIX identycZny - poza crickietem i sposobem kończenia lega.
- w rundzie wiosennej drużyny rozegrają 2 rundy: mecz i rewanż
- punkty drużyny z rundy jesiennej nie przechodzą do rundy wiosennej, zaliczone za to zostaną statystyki indywidualne zawodników.
- po zakończeniu rundy wiosennej drużyny z miejsc 1-4 rozegrają play-offy o Mistrzostwo Ligii. Zostaną one rozegrane w klubie drużyn zajmujących po sezonie zasadniczym dwa pierwsze miejsca. Przy czym "mecze" w klubie drużyny z 2 miejsca, a "rewanż" w klubie drużyny z 1 miejsca. W przypadku braku technicznych możliwości do rozegrania Playoffów Operator wyznaczy inne miejsce (tzw. teren neutralny).
- awans na Mistrzostwa Europy mają zapewnieni zwycięzcy klas B (drużyna=4 osoby), zwyciezcy B Prix (drużyna=4 osoby).
Możliwośc grania w Mistrzostwach Europy druzyn z miejsc 2 i 3 klasy B prix przy założeniu współfiansowania przez zainteresowanych.

KLASA C
- drużyny w klasie C w sezonie 2012/2013 zostaną rozdzielone na trzy grupy C1, C2 i c3.
- drużyny wszystkich grup C rozegrają 4 rundy wg terminarza
- za wygrany mecz drużyna otrzymuje 2 pkt., za remis 1 pkt., za przegrany mecz 0 pkt.
- po tych rundach zostanie rozegrany Drużynowy Puchar Woj., do którego awansują odpowiednio: dwie drużyny z c1, trzy z c2 i trzy z c3.

We wszystkich klasach rozgrywkowych o zajmowanym miejscu w tabeli decydują:
1) duże punkty,
2) małe punkty (różnica pomiędzy legami zdobytymi a straconymi),
3) w przypadku równej różnicy legów – małych pkt, decyduje większa liczba wygranych legów,
4) bilans bezpośrednich spotkań pomiędzy zainteresowanymi drużynami,
5) w przypadku totalnie identycznych wyników (duże pkt, remis w wygranych meczach, małe pkt, identyczna liczba wygranych legów i remisowe pojedynki bezpośrednie) o miejscu zdecyduje dogrywka, na neutralnym terenie wyznaczonym przez Operatora.
3.5. Uroczystość zakończenia sezonu i rozdanie nagród odbywa się w lokalu wyznaczonym przez Operatora.
3.6. O początku rozgrywek informuje za pomocą strony internetowej ligi operator lub administracja ligi.
3.7. W sezonie rozgrywek mogą wziąć udział drużyny, których prawidłowo wypełnione zgłoszenia zostały przekazane Osobie odpowiedzialnej za zgłoszenia (Anna Strug) wraz z uiszczeniem opłat za licencję!!! – po tym terminie wszelkie zapisy zostają wstrzymane, a ewentualne braki w opłatach (spowodowane wypłatami po 10-tym;-) zostaną oficjalnie wypisane na stronie wraz z podaniem ostatecznego terminu na uregulowanie należności. Po tym czasie osoby bez opłaconej licencji zostaną wykreślone z rozgrywek!!
3.8. O awansach i spadkach poszczególnych drużyn decyduje - w zależności od ilości zgłoszonych zespołów do następnego sezonu - Operator Regionalny wraz z Administracją Ligi.
3.8.1 Pierwszeństwo grania mają drużyny "spadające", a gdy jeszcze pozostaje miejsce w danej klasie rozgrywkowej - kolejne drużyny z niższej klasy wg miejsca zajętego sezon wcześniej.
3.9. Aby drużyna mogła grać w danej klasie rozgrywkowej kolejny sezon (dotyczy klasy b i b prix) konieczne jest pozostanie co najmniej 3 zawodników ze "starego składu". W przypadku wymiany całego składu na nowy drużyna rozpoczyna rozgrywki w klasie c. (Nie można bazować na sukcesie nazwy drużyny czy klubu. Drużyna to zawodnicy, a nie nazwa!)
3.10. Formalność ze strony właściciela lokalu to: zatwierdzenie zgłoszenia pieczęcią i podpisem, oplata za zgłoszenie składu do rozgrywek w kwocie ustalonej z lokalnym operatorem, udostępnienie miejsca w lokalu w dzień ligowy do wygodnego rozegrania meczy dla drużyny przyjezdnej i gospodarzy.



4. Termin meczu ligowego.

4.1. Dniem ligowym jest czwartek.
4.2. Każda drużyna przed rozpoczęciem sezonu otrzyma terminarz rozgrywek (terminarz dostępny także na stronie www.dart.org.pl).
4.2.1. Zgłoszona drużyna obowiązana jest do udziału w rozgrywkach do końca sezonu.
4.3. Początek meczu ustalony jest na godz. 19:00. W przypadku, gdy jednej z drużyn nie odpowiada godzina rozpoczęcia spotkania, kapitan tej drużyny w porozumieniu z kapitanem drużyny przeciwnej ustala nowy termin rozpoczęcia meczu.
4.4. W nadzwyczajnych wypadkach mecz można przełożyć na inny termin, niż ten ustalony. Jednak tylko i wyłącznie za zgodą drużyny przeciwnej i nie później niż na 24 godziny przed ustalonym terminem. Należy też od razu ustalić i podać nowy termin.
4.4.1. Regulamin obejmuje opóźnienia w rozgrywaniu meczy fazy zasadniczej do 2 tyg. Z zaznaczeniem, iż Kapitanowie zgłoszą do sekretarza niemożność rozegrania meczu w terminie objętym daną kolejką meczową i wyznaczą w założonym terminie (2tyg) termin(y) zastępcze. Jeżeli w ciągu tych dwóch tygodni jedna z drużyn nagminnie unika rozegrania meczu, fakt ten należy zgłosić Administracji Ligi i podać do wiadomości na stronie www.dart.org.pl. Po upływie tego terminu drużyna, która unikała spotkania otrzyma walkowera.
4.5. Mecze ostatniej kolejki ostatniej rundy muszą być rozegrane zgodnie z terminarzem.
4.6. Kapitan drużyny będącej gospodarzem zobowiązany jest natychmiast po zakończeniu spotkania, przekazać SMS-em wynik do organizatora ligi na numer: 516 136 622 lub 608 174 346 lub 606 161 262 (max termin przekazania wyniku 24h) lub wpisać go na stronie internetowej www.dart.org.pl w shoutbox lub w wyznaczonym wątku na stronie.
4.6.1. Kapitan drużyny będącej gospodarzem zobowiązany jest po zakończeniu spotkania wpisać statystyki z meczu na ogólnodostępne forum www.dart.org.pl w odpowiednim wątku z użyciem konwertera ligowego (dostępnego na stronie) - ewentualnie kapitanowie ustalają, który wpisze wyniki.
4.6.2. Kapitanowie drużyn zobowiązani są do przechowywania protokołów meczowych potwierdzających wynik - podpisanych po zakończeniu spotkania przez przedstawicieli (kapitanów) obu drużyn. Protokoły należy przekazywać po zakończeniu kolejki do organizatorów ligi celem weryfikacji (potwierdzenia) wyniku i statystyk.
4.6.3. Jeśli do godziny 22-ej, w niedzielę, kończącą daną kolejkę, do organizatora ligi (patrz pkt 4.6) nie wpłynie wynik spotkania, a takowe odbyło się, karana jest drużyna, która nie dopełniła tego obowiązku (gospodarz). Za pierwszym razem odjęciem z tabeli ligowej 5 małych punktów, za kolejnym odjęciem 10 małych punktów, za kolejnymi odjęciem 1 dużego punktu.
4.6.4. Uaktualnianie strony internetowej będzie się odbywało zawsze do wtorku (tabele i dostępne statystyki)


5. Drużyna i zawodnicy.

5.1. W rozgrywkach mogą brać udział wyłącznie zawodnicy licencjonowani przez PolFeSK (darterzy zgłoszeni do rozgrywek przez kluby posiadające sprzęt licencjonowany przez PolFeSK stale w nich grający, osobiście znani Operatorowi regionalnemu oraz obsłudze lokalu).
5.2. Każda drużyna ma swojego właściciela, reprezentuje dany klub i wspólnie ustalają nazwę drużyny.
5.3. Dany klub może być reprezentowany przez dowolną liczbę drużyn. Musi jednak zapewnić grającym odpowiednie warunki do gry (jedna maszyna dla jednej drużyny, aby w przypadku, gdy wszystkie drużyny grałyby mecze jednocześnie w swoim klubie).
5.4. Drużyny powinny posiadać podczas grania meczu jednolite koszulki. Drużyna występująca na Mistrzostwach Polski ma obowiązek noszenia jednolitych koszulek.
5.5. Zawodnikiem może zostać każdy powyżej 14 roku życia (zawodnicy do 18 roku życia muszą posiadać zgodę rodziców lub opiekunów prawnych). Zawodnikiem może zostać także obcokrajowiec, jednakże bez prawa uczestnictwa w Mistrzostwach Europy jako reprezentant Polski.
5.5.1 W skład drużyny może wchodzić maksymalnie ośmiu zawodników. Zgłaszanie zawodników może odbywać się do końca roku 2011, po czym następuje zakaz dopisywania zawodników do teamów, a do momentu rozpoczęcia nowych rozgrywek ligowych (w szczególnych przypadkach osłabienia drużyny jest możliwość zwrócenia się do Zarządu ligi o zgodę na dopisanie gracza).
5.5.2 Każda drużyna ma możliwość zwrócenia się do organizatorów z prośbą o możliwość zapisania 9 zawodnika. Dotyczy drużyn, w których są zawodnicy przebywających czasowo bądź pracujących za granicą kraju. Prośbę wraz z uzasadnieniem należy przekazać Zarządowi Ligi, który ma 2 tygodnie na ustosunkowanie się do tej prośby.
5.5.2.1 Zawodnik takowy ma także obowiązek rozegrania 50% spotkań w sezonie, by dostać się do reprezentacji swojego klubu na imprezę rangi mistrzowskiej (pod warunkiem kwalifikowania się zespołu do takowych zawodów).
5.6. Prawo udziału w Drużynowych Pucharach woj. i Mistrzostwach Europy mają zawodnicy, którzy rozegrali przynajmniej 50% spotkań w sezonie ligowym.
5.6.1. Za udział uważa się rozegranie przez zawodnika w spotkaniu meczy oraz obecność gwarantującą możliwość ich rozegrania (rezerwowy wpisany do protokołu i obecny na meczu - potwierdzone podpisem kapitanów na protokole). Rozegranie 50% meczy dotyczy także pozostałych członków drużyny i jest podstawą do zgłoszenia drużyny w przypadku zakwalifikowania się do finału Drużynowego Pucharu Woj..
5.6.2 Na DME dopuszczony jest udział zawodnika, który w kolejnym sezonie będzie reprezentował dany klub w KPLD, jednak tylko w takim wypadku gdy z jakichś przyczyn drużyna nie posiada pełnego składu, który wywalczył awans.(przejście do innej drużyny, wypadki losowe)
5.7. Każdy zawodnik ma obowiązek posiadania licencji i okazać ją na każde żądanie sędziego lub kapitana drużyny przeciwnej. W przypadku wątpliwości, co do tożsamości zawodnika należy potwierdzić licencję dokumentem stwierdzającym tożsamość ze zdjęciem.
5.8. Za udział w meczu zawodnika nieuprawnionego drużyna zostaje ukarana walkowerem.
5.9. Licencje zatwierdza i wydaje PolFeSK.
5.10. Uzyskanie licencji wiąże się z opłatą: 35zł dla zawodnika nowego w lidze i 25zł dla zawodnika posiadającego już kartę zawodnika (licencja ważna jest przez cały sezon ligowy).
5.11. Opłaty za licencje należy uiścić w momencie zgłaszania drużyny do rozgrywek.
5.12. W momencie rozpoczęcia sezonu składy drużyn będą podane do wiadomości wszystkich na stronie www.dart.org.pl
5.13.1. Okienko transferowe przewidziane jest między 2 a 3 rundą, jednakże z zaznaczeniem, iż zmiany te nie powodują rozpadnięcia się danego teamu.
5.13.2. Zawodnicy mogą migrować między klubami (być transferowani) pod warunkiem że:
a. Nie osłabiają własnego składu (min zawodników to 4 osoby)
b. Zmieszczą się w terminie przeznaczonym na transfery, po tym terminie następuje absolutny zakaz transferowania
c. Migracja do niższej klasy rozgrywkowej i w tej samej klasie rozgrywkowej ograniczona jest do 1 zawodnika, który może zostać dopisany do każdej drużyny.
d. zawodnik zmieniający barwy klubowe zaczyna sezon od początku, jego statystyki i frekwencja są kasowane, w przypadku zakwalifikowania się drużyny do DPW zawodnik musi posiadać 50% rozegranych spotkań ligowych ze wszystkich spotkań zespołu.
5.13.4. Zawodnik nie może zmienić drużyny w przypadku, gdy rozegrał, choć jeden mecz. W przypadku, gdy nie rozegrał ani jednego meczu bądź jego drużyna została wycofana z rozgrywek może zostać dopisany do składu innej drużyny. Jego obecność na protokołach meczowych, jako rezerwowego w poprzedniej drużynie nie będzie mu zaliczona do frekwencji i jeżeli będzie ona równa bądź większa niż 50% będzie mógł reprezentować drużynę w przypadku jej zakwalifikowania do finałów DPW.
5.13.5. Zawodnik dopisany do składu drużyny może zagrać po zatwierdzeniu przez Zarząd Ligi (opłacenie licencji, potwierdzenie transferu: wpis na stronie dokonany przez Annę Strug). Nie może jednak brać udziału w meczach, których pierwotny termin rozegrania był przed jego zatwierdzeniem. Wyjątek stanowią transfery dokonywane ze względu na brak minimalnego składu drużyny (taką zgodę wydaje Zarząd Ligi).
5.13.6. Zabronione jest migrowanie zawodników o więcej niż jedną klasę rozgrywkową w dół. Dotyczy to również kompletowania składu drużyny na nowy sezon. Jeżeli zawodnik rozegrał mecze w klasie A nie może w następnym sezonie reprezentować klubu w klasie C. W sytuacja wyjątkowych zgodę na występy musi podjąć operator ligi.



6. Przebieg meczu.

6.1. Mecz rozgrywany jest wg ligowej kart punktacyjnej, do dwóch wygranych legów w jednym pojedynku. W czasie rozgrywania „par” należy obowiązkowo przestrzegać kolejności gry zawodników. W przypadku zmian kolejności zawodników drużyna przeciwna wygrywa tego lega bez gry.
6.2. Pierwszy leg rozpoczyna zawodnik gospodarzy, drugi – gości. W przypadku remisu przed trzecim legiem wykonywane są rzuty do środka tarczy.
6.2.1 Centralne pole nie traktujemy w sensie całości. Od sezonu 2009/10 pole środkowe czerwone i pole okalające niebieskie są rozdzielne.
6.2.2 Grając o środek pole okalające niebieskie jest traktowane jako całość - nie ma znaczenia miejsce trafienia w to pole, (nie liczymy tzw. dziurek przy jednoczesnym trafieniu w pole niebieskie)
6.2.3 Grając o środek pole centralne czerwone jest traktowane jako całość - nie ma znaczenia miejsce trafienia w to pole (nie liczymy tzw. dziurek przy jednoczesnym trafieniu w pole czerwone)
6.2.4 Przy trafieniu jednoczesnym w pole o tym samym kolorze gracze zobowiązani są do powtórki rzutu w kolejności odwrotnej.
6.2.5 Pole centralne czerwone jest zwycięskie w stosunku do pola okalającego niebieskiego.
6.2.6 Po trafieniu w pole centralne czerwone wyciągamy lotkę.
6.3. Zawodnik rezerwowy może przystąpić do gry w każdym momencie meczu, z wyjątkiem rozpoczętego pojedynku indywidualnego (parowego) - nie stosujemy zmian tzw. lotnych. Należy poinformować drużynę przeciwną o zmianie zawodnika podstawowego rezerwowym przed danym pojedynkiem. Uzyskuje on tym samym prawa zawodnika podstawowego. Nie stosujemy zmian powrotnych.
6.4. W momencie rozpoczęcia meczu drużyna powinna być w pełnym zgłoszonym składzie. O ewentualnych spóźnieniach zawodników wpisanych do ligowej karty punktacyjnej należy poinformować drużynę przeciwną. Nazwiska zawodników składu podstawowego muszą być wpisane do protokółu meczu przed jego rozpoczęciem. Drużyna nie może przystąpić do meczu w składzie mniejszym niż trzyosobowy.
6.5. W skład drużyny zgłoszonej do meczu ligowego wchodzi czterech zawodników składu podstawowego. Dopuszczalne jest zgłoszenie dwóch zawodników rezerwowych. Zawodnicy rezerwowi obecni na meczach nie rozgrywający żadnego meczu powinni być wpisani do protokołu meczu ze względu na frekwencje kwalifikującą do DPW.
6.6. Na 20 minut przed rozpoczęciem meczu automat, na którym będzie rozgrywany mecz trzeba udostępnić drużynie gości.
6.7. Jeżeli po upływie 30 minut od terminu wyznaczonego na rozpoczęcie meczu któraś z drużyn nie stawia się, przegrywa cały mecz walkowerem. Wyjątkiem może być przypadek wystąpienia siły wyższej - należy wtedy kontaktować się z zarządem ligi.
6.8. Zawodnik spóźniający się na swój pojedynek więcej niż 10 minut przegrywa go walkowerem 0:2.(tu apelujemy o rozsądek w podejmowaniu decyzji)
6.8.1 Zawodnicy oraz kibicujące im osoby towarzyszące są zobowiązani do bez względnego przestrzegania i stosowania zasad Fair-Play.
6.8.2. Faulami są:
- Zachowanie dekoncentrujące zawodnika podczas rzutów,
- Powtarzające się przekraczanie linii rzutów,
- Celowe przeciąganie czasu gry,
- Nie sportowe zachowanie.
6.9. W przypadku rezygnacji drużyny z rozgrywek ligowych, drużyna ta moze powrócić do gry w najniższej klasie rozgrywkowej (c) po rocznej karencji. Zawodnicy drużyny by nie tracić sezonu mogą zmienić barwy klubowe z zastrzeżeniem: do tej samej lub max o jedną niższej klasy rozgrywkowej.
6.9.1 Mecze Drużyny, która wycofała się z rozgrywek zostają w całości anulowane podobnie jak statystyki zawodników tejże drużyny.
6.9.2.Od sezonu 2012/2013 została przyjęta kara umowna za walkowera, nie dojechanie na mecz bez informacji. Zakładamy dobrowolną wpłatę kwoty 50zł na rzecz ligi (środki dofinansowania do wyjazdu mistrzowskiego)

6.9.3. Drużyna oddająca lub ukarana walkowerem otrzymuje -1 duży punkt oraz -24 małe punkty.



7. Ligowa karta punktacyjna (protokół).

7.1. Podczas spotkań ligowych nazwiska zawodników uczestniczących w grze powinny być wypisywane w jednoczesnym czasie, po czym następuje zamiana protokołów i dopisanie nazwisk zawodników. Po rozpoczęciu spotkania nie można dopisywać zawodników do protokołów.
7.2. Po każdym meczu kapitanowie są zobowiązani podpisać protokół, co jest jednoznaczne z akceptacją wyniku.
7.2.1 Jeżeli kapitan jednej z drużyn nie posiada protokołu, zdaje się na uczciwość drugiej, a po zakończeniu meczu zobowiązany jest podpisać się imieniem i nazwiskiem pod protokołem. (Nie masz protokołu nie masz prawa do reklamacji radzę pamiętać)
7.3. Protokoły wypełniane nie czytelnie lub nie do końca nie będą przyjmowane przez sekretarza Ligi a drużyna zostanie ukarana tak samo jak za niedostarczenie protokołu.
7.4. Zawartość Protokołu Meczowego należy wpisać na stronę w określonym temacie używając konwertera zawartego w menu strony:
Liga -> konwerter
Czas wpisu: do 4 dni od zakończenia spotkania


8. Zasady Drużynowego Pucharu Województwa.

KLASA b i b prix
1. W Pucharze Województwa zagrają drużyny, które po zakończonym sezonie ligowym - rundzie wiosennej uplasują się na miejscach 1-4 w obu klasach.

Zagrają wg schematu:
1-4
2-3

(2 mecze w jednym lokalu, mecz u 2 drużyny sezonu zasadniczego, rewanż u zwycięzcy sezonu zasadniczego)

Mistrzowie Drużynowego Pucharu Klasy b i b prix będą reprezentować Polskę na Mistrzostwach Europy 2013 uzyskają nominację do Kadry Regionu.
(drużyna = 4 zawodników) będzie miała zagwarantowane: przejazd do i z , zakwaterowanie (bez wyżywienia), opłacony turniej mistrzowski.



KLASA C
1. W Pucharze Województwa; zagrają drużyny, które po zakończonym sezonie ligowym uplasują się na miejscach: 1-2 w klasie c1, 1-3 w klasach c2 i c3.
8 drużyn rozegra jednodniowe Mistrzostwa w lokalu wyznaczonym przez operatora ligii.
na mistrzostwach obowiązuje tzw. rozpiska mistrzowska.
Schemat rozgrywek zostanie wpisany do marca 2013.


Mistrzowie Drużynowego Pucharu klasy C będą reprezentować Polskę na Mistrzostwach Europy 2013 uzyskają nominację do Kadry Regionu.
(drużyna = 4 zawodników) będzie miała zagwarantowane: przejazd do i z , zakwaterowanie (bez wyżywienia), opłacony turniej mistrzowski.

9.Uwagi dodatkowe.

9.1 W szczególnych wypadkach losowych, oraz w sytuacjach nieujętych w powyższym regulaminie, organizatorzy zastrzegają sobie podjecie ostatecznej, niepodważalnej decyzji. (Za decyzję odpowiedzialny będzie operator i zarząd ligi)
Komentarze
Brak komentarzy. Może czas dodać swój?
Dodaj komentarz
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Wygenerowano w sekund: 0.04 5,853,152 unikalne wizyty